Potrójne Premiery Płytowe - zespół Malediwy, Tuning Ensemble i Piegi

Potrójne Premiery Płytowe – zespół Malediwy, Tuning Ensemble i Piegi

PIEGI – koncert/performance

Powstały w oparciu o pomysł Danki Milewskiej we współpracy z Michałem Górczyńskim, który na bazie partytury z piegów skomponował 10 utworów na klarnet basowy, looper mobilny, cytrę, kalimbę i głos. Lo-fi, mikrozapis, sample, diagramy piosenek – czyli osobista mapa natury przełożona na język kompozycji i muzyki.

Danka Milewska (ur. 1979) – performerka, autorka, kuratorka, pisarka. Swoje prace performance, także z serii Ciałoczytanie / Ciałopisanie tworzyła i prezentowała w galeriach i przestrzeniach publicznych m.in. w Polsce, Finlandii, Holandii, Anglii, Niemczech i Francji. W 2014 roku wydała płytę Sonoformy (Wet Music Records), która stała się integralną częścią wystawy Zapisane w ciele. Stypendystka Prezydenta miasta Bydgoszczy oraz grantów międzynarodowych.

Michał Górczyński (ur. 1977) - klarnecista, kompozytor, pedagog muzyczny. Jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Od 1998 roku zajmuje się komponowaniem muzyki na różne składy instrumentalne („Zróżnicowanie” dwa fagoty i klarnet, „Rondo a la krakowiak” na wrzeszczącego pianistę i klarnet basowy, „Malowanie” na dwa klarnety, fagot, kontrabas, cykle utworów inspirowane językami świata na skrzypce, klarnet i wiolonczelę) oraz muzyki do teatru (około 25 spektakli dla teatrów dramatycznych i lalkowych). Czynnie zajmuje się improwizacją i interpretacją muzyki współczesnej. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Muzyki Współczesnej w Darmstadt, gdzie prezentował swoje autorskie techniki wykonawcze na klarnecie basowym.

Jest twórcą instalacji, tekstów teoretycznych na temat autorskich teorii, audycji radiowych oraz filmów undergroundowych.

Stypendysta Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu tworzenia alternatywnych podręczników edukacyjnych. Od 2013 roku realizuje projekt „muzyka do języków”, tworząc autorską muzykę do języka jidysz (wydana płyta w Multikulti records), do poezji japońskiej (premiera płyty w 2015 roku dla Fortune records), poezji perskiej Jalaluddina Rumiego (premiera płyty w roku 2016), poezji indonezyjskiej wraz z Warszawską Grupą Gamelanową i Sahnilem Arifem Farobiansah (2018).

MALEDIWY

Przedstawiamy duet MALEDIWY, w skład którego wchodzą Marek Pospieszalski i Qba Janicki, wszechstronni improwizatorzy, wywodzący się ze środowisk o wieloletnich tradycjach muzycznych. Po latach współpracy scenicznej w takich zespołach jak Wojtek Mazolewski Quintet, Tirvyous Wagon, Power of the Horns czy Hot God oraz udziale w dziesiątkach formacji z artystami z całego świata, wśród których znajdują się takie nazwiska jak Roscoe Mitchell, Toshinori Kondo, Marco Eneidi czy Dennis Gonzales, zsynchronizowani w swojej egzystencji wyruszają w trasę we dwóch.

6 grudnia 2018, nakładem wytwórni LADO ABC, ukazała się pierwsza płyta duetu zatytułowana “Afroaleatoryzm”. Fuzja dwóch wyrazów oznacza luźny związek z muzyką afrykańaską i wszelkimi jej konsekwencjami przy zastosowaniu techniki kompozytorskiej opierającej się na dziele przypadku. Jest to parafraza określenia „aleatoryczny funk” którym posługiwał się trębacz Andrzej Przybielski.

Podczas spotkań z Malediwami możemy doświadczyć wyrażanego instrumentalnie kultu wszystkiego co żywe i organiczne. Muzycy współtworzą napędzający się mechanizm, który przywołuje obrazy wielu miejsc prowokując do egzotycznych podróży. Jest to muzyka do chwil, które były lub będą

MALEDIWY a duet consisting of Marek Pospieszalski and Qba Janicki, versatile improvisers descending from environments of longstanding musical traditions. After years of working together on stage with bands such as Wojtek Mazolewski Quintet, Tirvyous Wagon, Power of the Horns or Hot God as well as participating in numerous projects with artists from all over the world, including Roscoe Mitchell, Toshinori Kondo, Marco Eneidi or Dennis Gonzales, Pospieszalski and Janicki synchronised in their existence, are setting off on tour.

The duo’s first album entitled “Afroaleatoryzm” was released at the turn of autumn and winter 2018 in LADO ABC label. Fusion of two words indicates a loose link with African music and all its consequences while applying a composing technique based on the work of chance. The title is a paraphrase of the expression “aleatoric funk” used by trumpeter Andrzej Przybielski.

During encounters with Malediwy you can witness the cult of everything alive and organic, expressed through instruments. Musicians create a self-propelling mechanism that evokes images of many places that provoke exotic journeys. This is music for moments that have been or will be.

Tuning ensemble

Najnowsze trio Rafała Gorzyckiego to druga odsłona jego tryptyku triowego, który rozpoczął albumem Playing (wyd. For Tune, 2016).

Ensemble Tuning tworzą wyjątkowy muzycy: Tomasz Pawlicki - jeden z największych flecistów w Polsce, koncertmistrz Opery Nova w Bydgoszczy, kompozytor oraz Kuba Ziołek obsługujący elektronikę – laureat Paszportu Polityki 2016 , lider wielu ważnych projektów i zespołów z pogranicza muzyki eksperymentalnej, elektronicznej i improwizowanej.

Głównym założeniem tria jest praca nad brzmieniem, jego transformowanie i ekspozycja jako głównej składowej muzycznej kreacji. Ensemble Tuning to pozycja obowiązkowa nie tylko dla fanów twórczości Rafała Gorzyckiego, ale przede wszystkim pozbawionej banału nieoczywistej muzyki, która wymyka się wszelkim barierom gatunkowym. Album Ensemble Tuning pojawił się w listopadzie 2018 nakładem krakowskiego wydawnictwa Audio cave.