''
Mamy przyjemność przedstawić ekspertów Bydgoszcz Music Summit 2024 (2-3 grudnia).
Rozpoczynamy od przedstawicieli miast muzyki UNESCO, z którymi współpracujemy od początku wstąpienia do Sieci MIAST KREATYWNYCH UNESCO. Jako miasta działające w Sieci od kilku lat, zaprezentują dobre praktyki oraz swoją strategię budowania marki Miasta Muzyki UNESCO.
Transmisja online:
Konferencja jest realizowana w ramach badawczego projektu aplikacyjnego pn. „Future of The Music Shapes Now”
Cory Crossman
Muzyk i pasjonat, Cory jest człowiekiem zakorzenionym w oddolnych działaniach. Jego doświadczenie skupia się na prezentowaniu muzyki na żywo, w tym małych koncertów klubowych, dużych festiwali i wydarzeń społecznościowych. Jako dyrektor London Music Office (Tourism London), Cory kieruje zespołem skupionym na rozwijaniu przemysłu muzycznego w Londynie w Kanadzie. London Music Office stwarza warunki do wzmacniania i rozwoju sektora muzycznego, pełniąc funkcję łącznika między ratuszem, a przemysłem. Muzyka kształtuje tożsamość Londynu, odgrywając kluczową rolę w podnoszeniu profilu turystycznego miasta. Projekt kanadyjskiego Miasta Muzyki UNESCO napędza pozytywne zmiany społeczne i gospodarcze zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Londyn został uznany za pierwsze kanadyjskie Miasto Muzyki UNESCO w listopadzie 2021 r.
Gunnar Geßner
Studiował historię i socjologię w Hanowerze, uwielbia projekty i wydarzenia: małe konferencje, czy duże festiwale, różno-gatunkowe klubowe noce lub młodziezi tworząca sztukę w dziwnych miejscach. Do tego stoiska targowe, koncerty na żywo lub po prostu złożone koncepcje. Wiele pomysłów, wiele produkcji (i wiele e-maili) związanych z muzyką popularną i jazzem przeszło przez jego biurko od 2004 roku. Biurko to stało przez lata w jego własnym biurze, następnie podczas czteroletniego stażu został specjalistą ds. mediacji muzycznej w Musikland Niedersachsen, a obecnie w organizacji wspierającej muzykę MusikZentrum Hannover, gdzie pracuje nad różnymi projektami, w tym między innymi EMIL – niemieckim centrum technologii muzycznej, RAMPE – przestrzenią coworkingową dla profesjonalnych muzyków, Enter the Night – młodzi ludzie tworzący własne życie nocne oraz Trial & Error DIY Music Conference. Zasiada w zarządach Klubnetz i LiveKomm, obu sieci dla lokali i festiwali na szczeblu stanowym i federalnym
Dr Matthias Rauch, studiował amerykanistykę, administrację biznesową i komunikację na Uniwersytecie w Mannheim. W latach 2007-2010 był asystentem w programie podyplomowym „Formations of the Global” na Uniwersytecie w Mannheim oraz gościnnym pracownikiem naukowym na Uniwersytecie York w Toronto w 2010 r. Wykładał na Uniwersytecie w Mannheim, SRH Hochschule Heidelberg & Popakademie Badenia-Wirtembergia. Matthias Rauch przez ponad 20 lat pracował jako niezależny dziennikarz w czasopismach drukowanych i internetowych. Od marca 2013 do października 2014 był szefem działu prasy i PRu w Clustermanagement Musikwirtschaft Mannheim & Region. Od 2014 do 2016 roku był szefem Clustermanagement Musikwirtschaft. Od stycznia 2017 r. do 2020 r. był specjalistą ds. innowacji kulturowych i kierownikiem działu kulturalnego rozwoju miast w NEXT Mannheim. Od 2021 roku jest dyrektorem ds. innowacji kulturowych i gospodarki kreatywnej w NEXT Mannheim. W latach 2014–2018 był wiceprezesem stowarzyszenia na rzecz biznesu muzycznego i badań nad kulturą muzyczną (GMM e.V.). Od czerwca 2020 r. jest prelegentem regionalnej grupy Rhine-Neckar w Kulturpolitische Gesellschaft e.V. Zainicjował i opracował koncepcję pierwszego nocnego stanowiska burmistrza w Niemczech dla miasta Mannheim. Jest stałym bywalcem na krajowych i międzynarodowych konferencjach poświęconych tematom takim jak innowacje kulturowe i miejskie, kulturalny rozwój miast, kultura nocna, kreatywność oraz przemysłykulturalne i kreatywne.
Jana Padrnosová
Koordynuje działania dla programu Brno Miasto Muzyki UNESCO i organizuje projekty kulturalne, w tym najszerszą, międzynarodową inicjatywę na Rok Muzyki Czeskiej 2024 – České sny/Czech Dreams. Pracuje nad promowaniem współpracy muzycznej, pielęgnowaniem młodych talentów, rozwijaniem branż kreatywnych oraz wspieraniem międzynarodowych połączeń w ramach sieci Miast Kreatywnych UNESCO. Koncerty, festiwale i projekty interdyscyplinarne są organizowane w celu łączenia lokalnych i międzynarodowych artystów, muzyków i profesjonalistów z branży muzycznej, aktywnie wspierając globalną promocję muzyki czeskiej.
Martin Heidesjö
biuro ds. budownictwa społecznego/rozwoju miasta w Norrköping. Projektant urbanistyczny związany z rozwojem miasta Norrköping w Szwecji od 20 lat.
Martin Heidesjö pracował nad niesamowitą przebudową miasta, w którym stary krajobraz przemysłowy zmienił się dzięki kreatywności jako motorowi napędowemu rozwoju. Dwie nowe części miasta zostały uruchomione, a miejsca takie jak Sylten zostały przemianowane na bardziej kreatywne przestrzenie. Pracuje nad polityką, wizją i długoterminowym planowaniem, a także jest częścią dialogu publicznego, zajmując się wizualizacją nowego rozwoju, aby zrealizować go w przyszłości. Jest dumny, że bierze udział w rozprzestrzenianiu pozytywnej energii ze społeczności kreatywnej w Norrköping, jako sile napędowej do codziennego życia, turystyki i rozwoju atrakcyjnego miasta/gminy. Dodatkowo, związany jest z rozwijającą się nową społecznością cyrkową poprzez swoją dwójkę dzieci. Architektura może być jego głównym obszarem zainteresowań w wolnym czasie, ale lubuje się również w sporcie, głównie tenisie.
Paulo Longo
Ma dyplom z antropologii z Instytutu Nauk o Biznesie i Pracy (ISCTE) oraz studia podyplomowe z marketingu terytorialnego na Uniwersytecie Beira Interior (UBI). Od 2004 r. zajmuje stałe stanowisko w radzie miasta Idanha-a-Nova, gdzie zajmuje się badaniami, muzealnictwem, kuratorstwem wystaw w Portugalii i za granicą, ilustracją etnograficzną, edycją, programowaniem wydarzeń kulturalnych i rozwojem lokalnym. Obecnie odpowiada za Wydział Edukacji, Działań Społecznych, Kultury, Turystyki, Sportu i Wypoczynku w radzie miasta Idanha-a-Nova i jest punktem centralnym dla Idanha-a-Nova UNESCO Creative City in Music od 2015 r.
Jego specialność to kreatywność wiejska. Rola kreatywności na terenach peryferyjnych i o niskiej gęstości zaludnienia w kierunku zrównoważonego rozwoju ma kluczowe znaczenie.
Jak działa Idanha-a-Nova? Podzieli się doświadczeniami sieciowymi i perspektywami najmniejszego UNESCO Creative City in Music.
𝐂𝐡𝐚𝐫𝐥𝐞𝐬 𝐋𝐚𝐧𝐝𝐫𝐲
Współpracuje z miastami na całym świecie, aby pomóc im w pełni wykorzystać ich potencjał. Jest powszechnie cenionym mówcą, autorem i innowatorem działań miejskich.
Jako ekspert wykorzystuje wyobraźnię w tworzeniu zmian urbanistycznych. Doradzał
miastom lub prowadził rozmowy w ponad 60 krajach. Charles uważa, że po pierwsze
trzeba zmienić sposób, w jaki wykorzystujemy możliwości i zasoby miast. Jego koncepcja na temat kreatywnego miasta stała się ruchem globalnym Creative Cities.
Charles jest również pisarzem. Pisał m.in. o pomiarze kreatywności miejskiej,
zdigitalizowaniu miasta czy międzykulturowości. Jego książka „The Art of City Making”
została ostatnio uznana za drugą najlepszą książkę o planowaniu miast. A książka
napisana wraz z Margie Caust „The Creative Bureaucracy” dała początek corocznemu
festiwalowi odbywającemu się w Berlinie.
𝐑𝐨𝐛𝐞𝐫𝐭 𝐏𝐢𝐚𝐬𝐤𝐨𝐰𝐬𝐤𝐢
Polonista i socjolog, menedżer, animator kultury oraz wykładowca akademicki. Studiował na
Uniwersytecie Jagiellońskim, Universite d’Aix Marseille oraz w Collegium Civitas. Dyrektor
programowy Krakowskiego Biura Festiwalowego w latach 2007-19, później pełnomocnik
prezydenta Krakowa ds. kultury oraz dyrektor ds. rozwoju i kreatywności w Wydziale Kultury
Urzędu Miasta Krakowa. Odpowiadał za powstanie i rozwój wielu krakowskich festiwali, m.in.
Misteria Paschalia, Opera Rara, Sacrum Profanum, Festiwal Conrada i Festiwal Miłosza. Jest
dyrektorem artystycznym i współzałożycielem Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. Od marca 2024 kieruje Narodowym Centrum Kultury.
𝐌𝐚𝐫𝐭𝐚 𝐒𝐳𝐚𝐝𝐨𝐰𝐢𝐚𝐤
Agentka zmiany, kulturoholiczka, mistrzyni łączenia kropek i ludzi. Od 1 października 2024 roku dyrektorka Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku.
Pomysłodawczyni i organizatorka wielu przedsięwzięć kulturalnych (m.in. koncertów oraz wystaw, happeningów artystycznych czy imprez studenckich). Wieloletnia producentka Blog Forum Gdańsk – najważniejszego spotkania twórców internetowych w Polsce czy Forum Dialogu Gdański Areopag.
Doświadczenie zawodowe zdobywała także jako prezeska Akademickiego Chóru Uniwersytetu Gdańskiego, kierowniczka Akademickiego Centrum Kultury Uniwersytetu Gdańskiego czy szefowa działu PR agencji eventowej Kombinat Artystyczny.
𝐏𝐫𝐨𝐟𝐞𝐬𝐨𝐫 𝐝𝐫 𝐄𝐫𝐢𝐜 𝐂𝐨𝐫𝐢𝐣𝐧
Filozof kultury i naukowiec społeczny, Profesor Emeritus Studiów Miejskich na Wolnym Uniwersytecie w Brukseli, założyciel Cosmopolis – Centrum Badań Miejskich, współzałożyciel Instytutu Studiów nad Brukselą, dyrektor Brussels Academy, członek jury projektów rewitalizacji miast we Flandrii oraz Komisji Rozwoju Regionalnego Regionu Stołecznego Brukseli. Jest współdyrektorem ds. polityki i badań w Globalnym Parlamencie Burmistrzów, członkiem zarządu parady Zinneke w Brukseli oraz współprzewodniczącym inicjatywy Brussels 2030, mającej na celu uzyskanie przez Brukselę tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2030 roku. Jest autorem wielu książek, w tym m.in. „Miasto to nie kraj”.
𝐁𝐚𝐥á𝐳𝐬 𝐖𝐞𝐲𝐞𝐫
Jest etnomuzykologiem i dyrektorem Hangveto, firmy zajmującej się produkcją muzyki świata na Węgrzech i w większym regionie. Jest kuratorem kilku festiwali, w tym budapeszteńskiego Ritmo. Jest głównym ekspertem projektu Creative Europe „MOST” i
reprezentuje miasto Veszprem w sieci UNESCO Miasta Muzyki. Jest Samurajem WOMEX (2014, 2020) oraz członkiem jury World Music Charts Europe. Jest również producentem i konsultantem muzycznym ścieżek dźwiękowych do filmów i telewizji, dziennikarzem muzycznym i przewodniczącym Music Hungary, stowarzyszenia przemysłu muzycznego w swojej ojczyźnie. Jest konsultantem Europejskich Stolic Kultury dla miast w zakresie projektów rozwoju kultury.
𝐊𝐚𝐭𝐚𝐫𝐳𝐲𝐧𝐚 𝐖𝐞𝐫𝐧𝐞𝐫
Od 2012 roku właścicielka TWELVE MELODIES, agencji zajmującej się managementem muzycznym i bookingiem koncertów, z siedzibą w Krakowie. Wcześniej współpracowała z Leszkiem Możdżerem i Adamem Bałdychem. Obecnie pracuje z zespołem O.N.E., Markiem Napiórkowskim oraz Gard Nilssen Acoustic Unity, zapewniając kompleksowe wsparcie w zakresie zarządzania muzycznego i organizacji koncertów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Była pierwszą polską agentką wybraną do udziału w projekcie Footprints Europe, a obecnie jest koordynatorką projektu Better Live. Uzależniona od podróży i nieustającej chęci odkrywania świata.
𝐌𝐚𝐫𝐢𝐞 𝐅𝐨𝐥
Kierowniczka projektu (DE) i liderką ds. rozwoju Keychange – globalnego ruchu na rzecz
równości płci w branży muzycznej. Marie jest zagorzałą zwolenniczką międzynarodowej
współpracy kulturalnej, działa jako menedżer kultury, ekspertka i badaczka w sektorze sztuki,
kultury i kreatywności na szczeblu europejskim i międzynarodowym. Jest prezeską On the
Move, międzynarodowej sieci zajmującej się mobilnością kultury oraz dyrektorką firmy Res Artis – międzynarodowej sieci rezydencji artystycznych.
𝐀𝐥𝐞𝐤𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚 𝐒𝐳𝐲𝐦𝐚ń𝐬𝐤𝐚
Animatorka kultury, managerka kultury, specjalistka w zakresie polityki kulturalnej, socjolożka. Wiele lat związana z branżą muzyczną (management Varius Manx 1993 – 2000, Reni Jusis, Zic-Zac Music Company, BMG Poland, impres JOT). Dyrektorka, autorka koncepcji i strategii Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku (2011-2024). Inicjatorka wydarzeń m.in. Narracje, Gdańskie Spotkania Literackie Odnalezione w tłumaczeniu, Festiwal Schopenhauera, Miastoprojekcje. Od lipca 2024 dyrektorka Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych
𝐅𝐞𝐫𝐧𝐚𝐧𝐝𝐨 𝐁𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧𝐜𝐨𝐮𝐫𝐭 𝐇𝐞𝐫𝐬𝐚𝐧
Fernando działa w europejskiej sferze kulturalnej od 2015 roku. Przed dołączeniem do zespołu Liveurope w 2020 roku odpowiadał za komunikację IETM, sieci zrzeszającej ponad 500 organizacji i freelancerów związanych ze współczesnymi sztukami performatywnymi. Obecnie nadzoruje komunikację i partnerstwa Liveurope oraz wspiera działania sal koncertowych w promowaniu europejskich, wschodzących artystów.
𝐅𝐚𝐛𝐢𝐞𝐧 𝐌𝐢𝐜𝐥𝐞𝐭
Francusko-irlandzki specjalista w dziedzinie europejskiego finansowania kultury, polityki oraz zarządzania projektami. Obecnie działa jako niezależny konsultant, dzieląc swój czas między Lizbonę, Brukselę i Paryż. Fabien wspiera różne organizacje z sektora muzycznego w zakresie polityki europejskiej, tworząc strategie rzecznicze i finansowe. Jest współautorem kilku badań i publikacji dotyczących europejskiej polityki kulturalnej, a także regularnie pełni rolę kuratora, prelegenta i moderatora podczas najważniejszych wydarzeń branży muzycznej. Wykłada lobbing w UE na Uniwersytecie w Lille, europejską współpracę kulturalną w Instytucie Nauk Politycznych w Lille oraz politykę UE na Uniwersytecie Katolickim Zachodniej Francji w Angers. Były członek EENCA (2018–2020), absolwent Kolegium Europejskiego (Promocja Marcus Aurelius, 2009) i gorący orędownik europejskiej różnorodności kulturowej.
𝐑𝐚𝐠𝐧𝐚𝐫 𝐁𝐞𝐫𝐭𝐡𝐥𝐢𝐧𝐠
Dyrektor zarządzający i szef międzynarodowej promocji w Musikcentrum Öst/Szwecja, organizacji non-profit działającej jako agencja i sieć wspierająca muzyków i zespoły freelansowe w różnych gatunkach muzycznych, pod patronatem Szwedzkiej Rady ds. Kultury. Jest również współzałożycielem i współliderem/partnerem globalnej inicjatywy na rzecz równowagi płci Keychange. Trzecia europejsko-kanadyjska edycja Keychange Leaders została niedawno uruchomiona, koncentrując się na liderkach i liderach niebinarnych w obszarze DEIA (różnorodność, równość, inkluzywność i dostępność).
Od czasu rozszerzonej rosyjskiej inwazji na Ukrainę Musikcentrum Öst organizuje rezydencje dla ukraińskich artystów i kompozytorów będących uchodźcami w Szwecji. W 2024 roku rozpoczął również kompleksowy program szkoleniowy w zakresie eksportu dla młodych ukraińskich artystów jazzowych, folkowych i muzyki świata we współpracy z Ukraińskim Instytutem oraz akademiami muzycznymi w Kijowie i Charkowie. Jest jednym z założycieli festiwalu Sound of Stockholm, poświęconego muzyce awangardowej i eksperymentalnej, który został uznany za najbardziej równościowy pod względem płci festiwal w Europie Północnej przez szwedzkie stowarzyszenie kompozytorek.
𝐒𝐚𝐥𝐨𝐦é 𝐁𝐞𝐬𝐬𝐞
Menedżerka projektów z ośmioletnim doświadczeniem w organizacjach kulturalnych, napędzana pasją do promowania różnorodności kulturowej we wszystkich jej formach. Posiada wykształcenie z zakresu filozofii i zarządzania oraz tytuł magistra zarządzania organizacjami kulturalnymi zdobyty na Uniwersytecie Paris Dauphine. Jej kariera obejmuje bogate doświadczenia międzynarodowe, szczególnie w Kanadzie, gdzie aktywnie wspierała inicjatywy francuskojęzyczne.
W Europavox Salomé koordynuje europejskie projekty współpracy, w które zaangażowani są partnerzy z wielu krajów Europy. Projekty te obejmują siedem festiwali odbywających się w różnych częściach Europy, platformę internetową europavox.com oraz Europavox Campus – europejski program talentów otwarty dla studentów różnych kierunków.
𝐕𝐢𝐫𝐠𝐨 𝐒𝐢𝐥𝐥𝐚𝐦𝐚𝐚
Badacz, edukator i konsultant w zakresie polityki muzycznej oraz ekosystemu muzycznego z Estonii, obecnie mieszkający w Brukseli. Z ponad 20-letnim doświadczeniem w sektorze muzycznym pełni funkcję Koordynatora ds. Badań w EMEE, sieci European Music Exporters Exchange, oraz jest członkiem zarządu Estońskiego Stowarzyszenia Autorów. Regularnie angażuje się w rozwój i realizację projektów, doradzając inicjatywom i organizacjom w obrębie ekosystemu muzycznego, m.in. koordynując badania w ramach projektów „Europe in Synch” oraz „Better Live”. Jest młodszym wykładowcą zarządzania projektami kreatywnymi na Akademii Kultury Uniwersytetu w Tartu w Viljandi, a także prowadzi gościnne wykłady i warsztaty dotyczące polityki muzycznej, kulturowej oraz projektów międzynarodowych. Ukończył studia magisterskie z pedagogiki muzycznej (EAMT) oraz administracji publicznej (TalTech), a obecnie kontynuuje studia doktoranckie na Uniwersytecie Erazma w Rotterdamie.
𝐆𝐢𝐚𝐜𝐨𝐦𝐨 𝐁𝐨𝐧𝐞𝐭𝐭𝐢
Specjalistą ds.Europejskich w ECSA, czyli European Composer and Songwriter Alliance. Dołączył do ECSA w październiku 2023 roku, a jego praca koncentruje się głównie na obronie praw twórców muzyki w kontekście generatywnej sztucznej inteligencji oraz streamingu muzyki. Posiada tytuł magistra (MA) w dziedzinie studiów europejskich oraz tytuł magistra nauk ścisłych (MSc) z administracji publicznej, które uzyskał na Uniwersytecie w Lejdzie (Holandia).
𝐌𝐢ł𝐨𝐬𝐳 𝐁𝐞𝐦𝐛𝐢𝐧𝐨𝐰
Urodzony w 1978 roku, kompozytor, dyrygent, pedagog, laureat konkursów kompozytorskich, stypendysta Rządu Bawarskiego oraz Ministra Kultury RP, odznaczony medalem „Zasłużony dla kultury polskiej”. Adiunkt w Katedrze Kompozycji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Dorobek twórczy Bembinowa obejmuje utwory kameralne, orkiestrowe i oratoryjne, jak też muzykę rozrywkową, filmową i teatralną. Jego kompozycje wykonywane były w większości krajów europejskich, krajach Ameryki Północnej i Południowej oraz w Azji. Muzyka Bembinowa doczekała się setek wykonań, licznych emisji w rozgłośniach radiowych i telewizyjnych, a także nagrań na ponad 40 płytach kompaktowych, spośród których kilka otrzymało nagrody „Fryderyk”, „Złoty Orfeusz” oraz osiągnęło status złotych i platynowych albumów. Do licznych interpretatorów muzyki Miłosza Bembinowa należą m.in. tacy artyści jak Jerzy Maksymiuk, Agnieszka Duczmal, Wiesław Ochman oraz zespoły The King’s Singers, BBC Singers, Chóry: Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Narodowego Forum Muzyki czy Filharmonii Narodowej.
Od blisko 25 lat Bembinow jest animatorem życia muzycznego, działaczem szeregu stowarzyszeń, fundacji i instytucji. Od czerwca 2022 pełni funkcję Przewodniczącego Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
𝐏𝐚𝐭𝐫𝐲𝐜𝐣𝐚 Ł𝐨𝐛𝐚𝐜𝐳𝐞𝐰𝐬𝐤𝐚
Ekspert dystrybucji i strategii promocji cyfrowej muzyki z 15-letnim doświadczeniem w branży muzycznej. Deputy Head of LAS Poland, Czech Republic & Slovakia w Believe, jednym z największych międzynarodowych dystrybutorów muzycznych na świecie. Od lat regularnie współpracuje z największymi serwisami streamingowymi, tworzy strategię promocji muzyki labeli muzycznych i artystów.
𝐀𝐧𝐧𝐚 𝐂𝐞𝐲𝐧𝐨𝐰𝐚
Prezeska Fundacji EMPOWER POLAND, przewodnicząca Rady Polskiego Rynku Muzycznego, dyrektorka ds. komunikacji ZPAV, ekspertka ds. sektora muzyki i sektorów kreatywnych. Aktywnie zabiega o poprawę warunków rozwoju polskiego rynku muzycznego i jego eksportu.
Organizuje ogólnopolską kampanię „Dzień Polskiej Muzyki”. Inicjatorka konkursu „Miasta Muzyki”.
Jako ekspertka ds. sektora muzyki i sektorów kreatywnych prowadzi wykłady gościnne na Akademii Menadżerów Muzycznych, Akademii Music Export Poland, w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej i Telewizyjnej, Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i na Uniwersytecie Gdańskim. Wcześniej pracowała w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
𝐁𝐮𝐫𝐚𝐤 Ö𝐳𝐠𝐞𝐧
Zastępcc Dyrektora Generalnego w GESAC, które poprzez swoich 32 członków reprezentuje ponad 1,2 miliona twórców w UE/EOG w procesie tworzenia prawa i polityki europejskiej. Przez ostatnie 12 lat pracy w GESAC był ściśle zaangażowany w tworzenie, przyjmowanie, a obecnie wdrażanie kluczowych regulacji dotyczących organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, gospodarki cyfrowej oraz przemysłów kultury i kreatywnych, takich jak Dyrektywa o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym, Dyrektywa o transmisjach online, Dyrektywa o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi, Akt o usługach cyfrowych, Akt o sztucznej inteligencji, a także budżet i polityki związane z odbudową po pandemii COVID-19, oraz wiele innych.
Przed pracą w GESAC, Burak pełnił funkcję prawnika i doradcy ds. polityki w EMI Music Publishing, doradzał różnym organizacjom branżowym z sektora kreatywnego, a także pracował w Jednostce ds. Polityki Audiowizualnej i Medialnej Komisji Europejskiej.
Posiada tytuł LLM uzyskany na Uniwersytecie w Gandawie w Belgii, gdzie kontynuował swoje badania nad zbiorowym zarządzaniem prawami, oraz był stypendystą wizytującym w Kernochan Center for Law, Media and the Arts na Columbia Law School w Nowym Jorku. Jest członkiem belgijskiej grupy ALAI (ABA/BVA).
Ł𝐮𝐤𝐚𝐬𝐳 𝐊𝐚𝐦𝐢ń𝐬𝐤𝐢
Jest dziennikarzem, od ponad ćwierć wieku zajmującym się arcyszeroko pojętą kulturą, od wysokiej po niską, od komercyjnej, po niezależną, od cyfrowej, po analogową. Pracował w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, przez ponad 23 lata publikował w Gazecie Wyborczej. Pisywał też do Jazz Forum, Gazety Magnetofonowej, Onetu, Polityki, współpracował z Maltą, OFFem, Next Festem, Millennium Docs Against Gravity.