OPIS WYDARZENIA
“Obraz płynący kablami” – warsztaty z Mikołajem Pilchowskim (2 dni warsztatowe)
18 i 19 kwietnia 2024, godz. 17.00-20.00, Salonik Secesyjny, pok. 75, II piętro, MCK, ul. Marcinkowskiego 12-14
Uczestnicy: 16+
Wstęp: 15 zł/ 2 dni
Zgłoszenia: warsztaty.animocje@mck-bydgoszcz.pl
Potwierdzeniem udziału jest zakup biletu w cenie 15.00 zł w kasie MCK po uprzednim zgłoszeniu na maila.
Warsztaty “Obraz płynący kablami” to głębokie zanurzenie w technikę sprzężenia zwrotnego wideo, pozwalające uczestnikom na odkrycie unikalnych możliwości artystycznych analogowych systemów telewizyjnych. Przez dwa trzygodzinne spotkania, prowadzone w kontekście festiwalu filmów animowanych Animocje, uczestnicy – niezależnie od swojego doświadczenia – mają szansę na eksplorację tej odchodzącej w zapomnienie metody tworzenia obrazu.
Warsztaty oferują zarówno teoretyczne wprowadzenie do historii i podstaw techniki, jak i praktyczne ćwiczenia z użyciem analogowego sprzętu wideo. Uczestnicy będą pracować z kamerami, monitorami kineskopowymi i mikserami wideo, tworząc obrazy, które łączą w sobie cechy performatywności, improwizacji i nieprzewidywalności.
Celem jest nie tylko nauka i praktyka, ale także zrozumienie głębszych kulturowych i filozoficznych aspektów pracy z analogowym obrazem. Warsztaty te są zaproszeniem do refleksji nad zmieniającym się znaczeniem obrazu w dobie cyfrowej, zachęcając uczestników do eksperymentowania i docenienia estetyki oraz procesu twórczego, który stoi w opozycji do współczesnej cyfryzacji.
Prowadzący:
Mikołaj Pilchowski (ur. 1981) W latach 2002 – 2007 studiował film animowany na Poznańskim ASP. Współtworzy warszawskie studio filmowe Letko gdzie pracuje między innymi jako reżyser filmów animowanych, animator, storyboardzista. Realizował cykle warsztatów związanych z filmem animowanym i działaniami multimedialnymi jak np video-mapping (ASP Wrocław, ASP Gdańsk, Szkoła Filmowa w Łodzi, Festiwal Animator w Poznaniu i inne).Artystycznie zaangażowany w działania eksperymentalne i performatywne w technice przetwarzania analogowego sygnału wizyjnego. Urządzenia takie jak kamera, monitor czy mikser wizyjny połączone w złożone “organizmy” traktuje jako instrumenty improwizacji z obrazem. W działaniach tych interesuje go relacja zmysłów i technologii i aspekt świadomej obecności w procesie twórczym.
Instagram: @_rototor_