26.11.2025; środa; godz. 18:00; Music Cafe Szpulka/Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy; wstęp: bezpłatnie
Spotkanie O! TRUDNOŚCIACH W SZKOLE Z ADHD
Szkoła to przestrzeń, w której uczymy się nie tylko matematyki czy historii, ale też relacji, współpracy i akceptacji różnorodności. Dla dzieci i młodzieży z ADHD szkolna codzienność bywa jednak szczególnym wyzwaniem — pełna niezrozumienia, etykiet i napięć emocjonalnych. Podczas kolejnej debaty z cyklu Spotkanie O! przyjrzymy się, jak można budować środowisko szkolne oparte na empatii, zrozumieniu i współpracy.
Porozmawiamy o tym:
-
jak przeciwdziałać stygmatyzacji uczniów z ADHD i etykietowaniu ich jako „niegrzecznych” czy „trudnych”;
-
w jaki sposób psychoedukacja rówieśników może pomóc w integracji i budowaniu wspierającej klasy;
-
jak odróżniać trudne zachowania wynikające z objawów ADHD od tych, które wymagają konsekwencji wychowawczych;
-
jak wzmacniać mocne strony uczniów z ADHD — ich kreatywność, energię i empatię;
-
oraz jak rodzice i szkoła mogą wspólnie działać, by zamiast presji, dziecko czuło wsparcie i zrozumienie.
Debata kierowana jest do nauczycieli, rodziców, psychologów, pedagogów, a także wszystkich, którym bliski jest temat różnorodności w edukacji i dobrostanu uczniów.
Spotkanie poprowadzi mgr Aleksandra Garstka – psycholożka kliniczna i zdrowia, pracująca w zespole specjalistów Centrum Terapii Alma w Bydgoszczy. W swojej pracy wspiera dzieci i młodzież w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi i rozwojowymi, zwłaszcza tymi związanymi z ADHD, spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną. Korzysta z technik socjoterapii, TUS, treningu uważności i regulacji emocji. Tworzy bezpieczną przestrzeń, w której młodzi ludzie mogą lepiej rozumieć siebie, rozwijać swoje mocne strony i uczyć się budowania relacji opartych na zaufaniu.
Partnerem wydarzenia jest: Centrum Terapii Alma