Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy

„Wielka Architektura”

Millennium Docs Against Gravity PROLOG

Data:
26.08.2020 / Środa
Godzina:
18:00
Miejsce:
Fabryka Lloyda
Wstęp:
wolny

Opis wydarzenia

Zanim ropocznie się tegoroczna edycja Millenium Docs Against Gravity, zapraszamy na Prolog bydgoskiej odsłony festiwalu. W tym roku odbędzie się on pod hasłem “Architektura”. W programie “Duch Bauhausu” Nielsa Bolbrinkera i Thomasa Tielscha oraz “Wielka Architektura” Kaspara A. Schrodera. Wstęp wolny.

Tym razem pokaz filmów w ramach Prologu do 17 odłony festiwalu Millennium Docs Against Gravity odbędzie się w dwóch miejscach: w środę, 26 sierpnia w Fabryce Lloyda  obejrzymy „Wielką Architekturę” („Big Time”), a w piątek 28 sierpnia w klubie Mózg wyświetlony zostanie “Duch Bauhausu” („Bauhaus spirit”).

Współorganizatorem pokazów prologu jest Stowarzyszenie Koloroffon i fundacja Art-House.

26.08.2020 g.18.00, Fabryka Lloyda, ul. Fordońska 156

„Wielka Architektura”(„Big Time”) reż. Kaspar Astrup Schroder, Dania 2017, 90 min.

Elektrownia przypominająca stok narciarski, wieżowiec zaprojektowany w kształcie chińskiego znaku dla „ludu“ Szanghaju, dom z Lego jako interaktywne centrum rozrywki, czy też nowe dwie wieże World Trade Center – to tylko niektóre z oryginalnych projektów Bjarke Ingelsa, jednego z najciekawszych i najbardziej oryginalnych architektów naszych czasów.

Uhonorowany wieloma prestiżowymi nagrodami czterdziestoparoletni Ingels, szef biura architektonicznego Bjarke Ingels Group, traktuje architekturę jako pragmatyczną i utopijną zarazem sztukę, której celem jest tworzenie doskonałych miejsc z punktu widzenia społecznego, ekonomicznego i ekologicznego. Znany jest z projektów budynków, w których istotna jest idea sprzeciwiania się zarówno tradycyjnym konwencjom architektonicznym, jak i przestrzennym wymiarom.

Kręcony przez 6 lat film śledzi losy słynnego Duńczyka w momencie pracy nad dwoma projektami: nowymi budynkami World Trade Center oraz manhattańskim wieżowcem W57. Obserwujemy, jak w Nowym Jorku otwiera biuro dla swojej firmy BIG, a następnie zmaga się z zawodowymi i osobistymi problemami.

W filmie Ingels wyjaśnia widzom, jak rodzą się pomysły w jego głowie, przedstawia filozoficzne i architektoniczne rozważania o tym, czym dla niego jest architektura. Jeśli kino dokumentalne – jak twierdzi Ingels – jest dokumentowaniem świata takim, jakim on jest, a filmy fabularne są fantazją na temat tego, jak mógłby wyglądać, to architektura jest fabularyzowaniem realnego świata.

Zwiastuny