Jak już wspominaliśmy wielokrotnie, projekt aplikacyjny The Platform of Newly Created Transgressive Sounds ma na celu przede wszystkim przekraczanie granic sztuki. Tym razem będziemy to robić pracując w dziedzinie muzyki operowej, a konkretnie – pracując nad librettem do opery. I nie będziemy tego robić sami. Każdy z Was może dołożyć swoje myśli, pomysły, teksty, inspiracje do Współczesnej Opery Trangresywnej.
9 sierpnia została uruchomiona platforma internetowa, dzięki której możecie wysyłać swoje pomysły w dowolnej postaci: plików tekstowych, formularzy i ankiet, zdjęć, grafik czy plików wideo. Mogą one dotyczyć wątków, postaci, dialogów czy scen libretta. Aby w swobodny, ale i spójny sposób, internauci mogli odnieść się do budowanego dramatu, nad dramaturgią i fabularną kanwą dzieła czuwać będzie zespół – Grupa Librecistów. Na stronie znajdziecie także ramowy opis dotyczący ogólnego konceptu libretta.
Finalnie libretto napisze uznana dramaturżka Małgorzata Miszczuk-Sikorska.
Link do platformy znajdziecie TUTAJ
Swoje pomysły wysyłać można do 20 września.
O projekcie:
Czym w ogóle jest Współczesna Opera Transgresywna? To współczesna platforma operowa, do której autorzy projektu zaprosil grupę twórców: dramaturżkę (Małgorzata Miszczuk-Sikorska), filozofów (Piotr Piotrowski, Maciej Zygmuntowicz), psychologa i psychoterapeuty analitycznego (Arkadiusz Mikołajczyk), reżyserkę teatralną i operową (Maja Kleczewska), filolożkę romańską (Agnieszka Gorzycka), plastyczkę i scenografkę (Katarzyna Tretyn), muzyków (Dorota Nowak, Joanna Czapińska Tomasz Gluska, Mateusz Szwankowski, Krzysztof „Freeze” Ostrowski), kompozytora (Rafał Gorzycki), aktorów (Witold Szulc i aktorzy Teatru Polskiego w Bydgoszczy), chórmistrzynię wraz z chórem (Agnieszka Sowa i Chór Politechniki
Bydgoskiej), docelowo również Orkiestrę Muzyki Nowej Szymona Bywalca, Joannę Freszel oraz Chór Kameralny Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, a także innych artystów, badaczy i naukowców różnych dyscyplin i pochodzących z różnych ośrodków – przygotowujących wspólnie wszystkie konieczne elementy dzieła operowego doprowadzającego do jego finalnej inscenizacji.
Zwieńczeniem działań pierwszego roku tej platformy będzie AKT PERFORMATYWNY – czytanie pierwszej wersji libretta wraz z zaprezentowanymi
szkicami partytury oraz elementami scenografii.
Zaplanowano go na 11 listopada 2024 roku w bydgoskim klubie MÓZG.
Więcej informacji TUTAJ