Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Kino Orzeł

Konkurs Międzynarodowy – Blok III

Plakat festiwalu Animocje
Data
Czwartek, 20.04.2023
Godzina
17:00
Miejsce
Kino Orzeł
Bilety
7 zł karnet: 100 zł

OPIS WYDARZENIA

Konkurs Międzynarodowy o Bydgoską Nagrodę dla Najlepszego Filmu Animowanego, niezmiennie, przybliżymy Wam arcydzieła z całego świata, wykonane przy użyciu różnorodnych technik, które Was zaskoczą, rozbawią bądź wzruszą do łez…

Love, Dad, reż. Diana Cam Van Nguyen, Czechy, Słowacja, 2021, 12’42”

Krótki film o więziach i różnicach między dzieckiem a rodzicem. Autorka na nowo odkrywa listy miłosne, które ojciec pisał do niej z więzienia. Wydaje się, że ta miłość już odeszła. Postanawia odpisać w nadziei, że ponownie odnajdzie połączenie. Zapisuje na piśmie to, czego nie można było powiedzieć: obwinianie go o rozpad rodziny, ale też staranie się zrozumieć.

Patient’s Mind, reż. Zhiheng / Wang, China, 2022, 6’05”

„Umysł pacjenta” to wieloekranowa eksperymentalna animacja wykorzystująca narrację kołową. W filmie zastosowano metaforę relacji lekarz-pacjent, która ukazuje wewnętrzne „ja” bohatera, jego superego, walkę o właściwe rozróżnienie między teraźniejszością, a „z góry ustaloną przyszłością”, niekończące się cykle między teraźniejszością, a „z góry ustaloną przyszłością” w skazanej na niepowodzenie próbie samozbawienia. W narracji cała historia podzielona jest na pięć części i umieszczona jest na pięciu ekranach. Spraw, aby zawartość pięciu ekranów tworzyła duży cykl w narracji, a historia każdego z pojedynczych ekranów tworzył mały cykl edycji i spraw, aby pięć ekranów miało znaczenie zgodne z różnymi wskazówkami zawartymi w treści całego filmu.

Slow Light, reż. Katarzyna Kijek, Przemysław Adamski, Polska, 2022, 10’59”

Historia człowieka, który widzi tylko przeszłość

Kate Is Not Alone, reż. Viktória Réka Szekér, Wegry, 2022, 6’55”

“Kate Is Not Alone” to animowany film krótkometrażowy, który za pomocą wizualnej metafory tonącego statku opowiada historię napaści seksualnej dokonanej w szkole. Poznajemy Kate, napaść, jakiej dopuścili się jej koledzy z klasy, oraz wadliwy system instytucjonalny, w którym jej oprawcy nie ponieśli konsekwencji.

On the bottom of the laundry bag, reż. Adele Razkövi, Austria 2021, 7′

Krótki film Adele Razkövi nawiązuje do powszechnego mitu — pustego wiadra na pranie. Wychodząc od dokumentalnego, najprawdopodobniej autobiograficznego, a w każdym razie filozoficznego pytania o to, co mogłoby się kryć na dnie kosza na bieliznę, gdyby w ogóle udało się do niego dotrzeć, bohaterka przygotowuje się do skoku. Skok w rzekomą pustkę, okazuje się eksplozją kolorów, materiałów i dźwięków. Uwolniona od wiecznie brudnej bielizny – nasiąkniętej „łzami, potem i sokiem miłości” – bohaterka wiruje w psychodelicznym okrągłym tańcu kolorowych strojów, które niczym chmura i splątana kula pozwalają nam jedynie wyobrazić sobie ich pierwotne przeznaczenie.

Miracasas, reż. Raphaëlle Stolz, Szwajcaria, 2022, 13′ 51″

W latach 30-tychzaginiona wioska w Ameryce Południowej chce utrwalić swoje dziwne tradycje…Burmistrz opublikował w regionie ogłoszenie: „Szuka zwłok, aby powiększyć Miracasas”. Świeżo zamordowany Ernesto jest szczęściarzem i wbrew sobie uczestniczy w swoim karnawałowym pogrzebie. Zgromadzeni wieśniacy z pasją celebrują to wydarzenie, zachłannie czekając na przyniesione przez śmierć życie.

Steakhouse, reż. Špela Čadež, Słowenia, Francja, Niemcy, 2022, 9’30”

Stek marynuje się już od kilku dni. Patelnia jest rozgrzana. W brzuch Franka burczy. Ale współpracownicy Lizy robią jej niespodziankę urodzinową. Czy wróci do domu na czas?

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK