Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Sw@da & Maxim & Niczos

There are three people in the photo. Two of them, on the left, are men sitting on a TV set and a chair. On the right, a young woman dressed in fur crouches.
Data
Piątek, 22.03.2024
Godzina
Miejsce
Bilety
Kup bilet

OPIS WYDARZENIA

In his music, he combines the influences of both cultures, mixing Podlachian and Latino sounds. Here, reggaeton meets traditional singing, folk instruments and rap to recall the universal truth of street music: difficult conditions will never stop you from living rich.

This is what Niczos (a vocalist known from Hajda Bajda/ Гайда Банда) sings about and Maxim (a musician with whom Sw@da developed a unique symbiotic relationship, juxtaposing their contrasting voice tones, flows and dialects on the background of the characteristic Caribbean rhythm) raps about.“Bahato” is one of the first attempts to introduce the Podlachian microlanguage to the world of hiphop. This language, although often associated with folksongs, is still alive and present among the residents of the historical region of Podlasie.

The trio is now working on their EP that will be released by the music label Tańce, promoting modern Polish music rooted in club and folk sounds. Soon, everyone in Poland will know what it means to live rich,in the Podlachian style!

Sw@da & Maxim & Niczos

Na zdjęciu widać trzy osoby. Dwie z nich, po lewej stronie to mężczyźni siedzący kolejno na: telewizorze i krześle. Po prawej stronie kuca młoda kobieta, ubrana w futro.
Data
Piątek, 22.03.2024
Godzina
23:00
Miejsce
Bilety
Kup bilet

OPIS WYDARZENIA

W swojej muzyce łączy on wpływy obu kultur, zestawiając ze sobą dźwięki zarówno podlaskie, jak i latynoskie. Reggaetons potyka się tu z tradycyjnym śpiewem, ludowymi instrumentami i rapem, by opowiedzieć uniwersalną prawdę ulicznej muzyki: trudne warunki nie stoją na przeszkodzie, by żyć na bahato.

O tym m.in. śpiewa Niczos, wokalistka znana m.in. z Hajdy Bandy / Гайда Банда oraz rapuje Maxim, z którymi Sw@da stworzył wyjątkową muzyczną symbiozę, kontrastując barwy głosów, flow i dialekty na tle charakterystycznego karaibskiego rytmu. “Bahato” jest jedną z pierwszych prób wprowadzenia mikrojęzyka podlaskiego do hiphopowego świata. To język kojarzony z pieśniami ludowymi, wciąż żywy – do dzisiaj posługują się nim mieszkańcy historycznego Podlasia.

Trio pracuje nad EP, która ukaże się nakładem wytwórni Tańce – promującej nowoczesną polską muzykę zakorzenioną w klubowych rytmach i dźwiękach muzyki ludowej. Już niebawem cała Polska dowie się co to znaczy żyć po podlasku, na bahato.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies
OK