ANIMOCJE: Konkurs Międzynarodowy II

La Chute / The Fall, reż./dir. Boris Labbé, Francja / France, 2018, 14’22”

Celestial beings descend upon the Earth and the world loses its balance. The fall leads to the creation of the circles of Hell and Heaven.

Niebiańskie istoty zstępują na Ziemię zakłócając równowagę światowa. Upadek prowadzi do powstania kręgów Piekła i Nieba.

Viaje a Japón / My Trip to Japan, reż./dir. Dante Zaballa , Argentyna, Japonia / Argentina, Japan, 2018, 3’37”

Based on a real conversation with Juan Molinet before leaving Japan, combined with memories from visits to Tokyo, Hiroshima, Miyoshi, Naoshima and Kyoto.

Film powstał w oparciu o autentyczną rozmowę przeprowadzoną z Juanem Molinetem przed jego wyjazdem z Japonii w połączeniu ze wspomnieniami z wycieczek do Tokio, Hiroszimy, Miyoshi, Naoshimy i Kioto.

Etreintes / Embraced, reż./dir. Justine Vuylsteker, Francja, Kanada / France, Canada, 2018, 5’27”

A woman stares at dark clouds, struggling with memories of her past. In the clouds, a passionate embrace appears.

Kobieta wpatruje się w ciemne chmury, walcząc ze wspomnieniami z przeszłości. Wśród chmur pojawia się obraz namiętnego uścisku.

Fuse, reż./dir. Shadi Adib, Niemcy / Germany, 2018, 7’18”

A group of men try to kill a mouse caught in a trap. A stranger’s suggestion to let it loose turns out to be a sick trick. As a result, both the victim and the tormentor suffer the same fate.

Grupa mężczyzn próbuje zabić złapaną w pułapkę mysz. Sugestia nieznajomego, aby wypuścić ją na wolność okazuje się chorą sztuczką. W efekcie zarówno ofiarę, jak i kata spotyka taki sam los.

Carlotta‘s Face, reż./dir. Valentin Riedl, Frédéric Schuld, Niemcy / Germany, 2018, 5’

Carlotta’s Face focuses on relationship dysfunction of a woman suffering from prosopagnosia, the inability to recognize faces, and her salvation through art.

Twarz Carlotty opowiada o dysfunkcjonalnym związku kobiety cierpiącej na prozopagnozję, czyli upośledzenie zdolności rozpoznawania twarzy oraz o zbawieniu, którego doznaje dzięki sztuce.

Sounds Good, reż./dir. Sander Joon, Estonia, 2018, 9’50”

Boom operator is trying to record the sound of mushrooms.

Operator mikrofonu usiłuje nagrać dźwięki wydawane przez grzyby.

Ispod kojeg li su samo kamena ispuzali / What Rock Did They Crawl Out From Under, reż./dir. Daniel Šuljić, Chorwacja / Croatia, 2018, 5’30”

Darkness is coming and soon it will fill the whole room.

Nadchodzi ciemność, która wkrótce wypełni całe pomieszczenie.

Clean Cut 29, reż./dir. Pedro “Qcho” Sanz, USA, 2018, 0’34”

The short evokes the bombardment of adds, brands, news, and politics we are subject to on a daily basis.

Ten krótki filmik przedstawia bombardowanie, jakiemu codziennie poddani jesteśmy za pomocą reklam, brandów, niusów i polityki.

In a Nutshell, reż./dir. Fabio Friedli, Szwajcaria / Switzerland, 2017, 5’34”

From a seed to a war, from meat to love, from indifference to apocalypse. An attempt to capture the world in a nutshell.

Od nasienia do wojny, od mięsa do miłości, od obojętności do apokalipsy. Próba zwięzłego ujęcia świata w skorupce od orzecha.

III, reż./dir. Marta Pajek, Polska / Poland / 2018, 12’

A Man and a Woman meet in a waiting room. A game starts, only to get more and more ferocious. III shows a woman in an exhausting, an yet alluring relationship with a man. The third part of the triptych “Impossible Figures and Other Stories”.

Kobieta i mężczyzna spotykają się w poczekalni. Rozpoczyna się gra, która robi się coraz bardziej drapieżna. III ukazuje kobietę w wyczerpującym, choć kuszącym związku z mężczyzną. Trzecia część tryptyku „Figury niemożliwe i inne historie”.