ANIMOCJE: Konkurs Międzynarodowy III

Undergrowth, reż./dir. Laura White, Wielka Brytania / United Kingdom, 2018, 5’34”

A young woman grows body parts in her garden and sells them to people in her town. She seems happy, though loneliness tends to creep upon her.

Młoda kobieta hoduje w ogrodzie części ciała i sprzedaje je mieszkańcom swojego miasteczka. Właściwie jest szczęśliwa, tylko czasem doskwiera jej samotność.

Room, reż./dir. Michał Socha, Polska / Poland, 2018, 6’

The Room is a geometric shape, drifting freely through space. Inside, there are no windows, doors or furniture. There is only the Head, desperately trying to get out.

Room to geometryczna przestrzeń swobodnie dryfująca w kosmosie. W środku nie ma okien, drzwi, ani mebli. Jest tylko Głowa, która uporczywie próbuje się wydostać.

Bloeistraat 11, reż./dir. Nienke Deutz, Belgia, Holandia / Belgium, Netherlands, 2018, 9’41”

Inseparable childhood friends spend their final summer holiday together. Soon their bodies start to change and an awkwardness overshadows their friendship.

Nierozłączne przyjaciółki spędzają wspólnie ostatnie letnie wakacje swojego dzieciństwa. Wkrótce ich ciała zaczynają się zmieniać, a na ich przyjaźni cieniem kładzie się wstyd.

Fest, reż./dir. Nikita Diakur, Niemcy / Germany, 2018, 2’55”

A suburban block party. Rave, drone, bbq and ice cream. Then a stunt. YouTube inspired and simulated. Fest is a tribute to Youtube culture.

Uliczna impreza na podmiejskim osiedlu. Rave’owa muzyka, dron, grill i lody. Nagle ktoś robi kaskaderski popis. Inspiracja i naśladownicto Youtube. Fest to hołd złożony kulturze Youtube.

Egg, reż./dir. Martina Scarpelli, Francja, Dania / France, Denmark, 2018, 12’07”

A woman is locked at home with an egg she is both attracted to and scared of. Egg is a poetic short based on a significant moment of shame, defeat and victory from the director’s own life.

Kobieta zostaje zamknięta w domu razem z jajkiem, które ją jednocześnie pociąga i przeraża. Jajko to poetycki film krótkometrażowy zainspirowany przez znaczący moment wstydu, porażki i zwycięstwa z życia reżyserki.

Na zdrowie! / Bless You!, reż./dir. Paulina Ziółkowska, Polska / Poland, 2017, 4’45”

Na zdrowie! is about everyone getting sick of everyone. Things become really bad when you get sick of yourself. The film shows how human personalities blend and control of our individuality is lost.

Słoneczny dzień. Ludzie czekają na przystanku autobusowym. Nagle ktoś kicha. Wybucha epidemia. W chaosie kichnięć okazuje się, że najgorzej jest pochorować się na samego siebie.

Love He Said, reż./dir. Ines Sedan, Francja / France, 2018, 5’40”

San Francisco, 1973. Charles Bukowski reads his poem LOVE. The audience, there to listen to his provocations, discover a broken man hungry for love.

San Francisco, 1973. Charles Bukowski, odczytuje swój wiersz MIŁOŚĆ. Publiczność, która przyszła posłuchać prowokacji poety, odkrywa załamanego człowieka spragnionego miłości.

Dum Dum (De De Bom), reż./dir. Benjamin Hall, Wielka Brytania / United Kingdom, 2018, 2’

Animation created by Benjamin (42) and Robin (6) Hall.

Animacja stworzona przez Banjamina (42 lata) i Robina (6 lat) Hallów.

Patchwork, reż./dir. María Manero Muro, Hiszpania / Spain, 2018, 5’27”

Patchwork is the story of Loly, the person who needed a new liver because hers got broken.

Patchwork to historia Loly, która potrzebuje nowej nerki, bo jej własna przestała działać.

Min börda / The Burden, reż./dir. Niki Lindroth von Bahr, Szwecja / Sweden, 2017, 14’45

An animated musical with apocalyptic undertones, divided into four episodes taking place in a supermarket, a long term hotel, a call centre and a hamburger restaurant.

Animowany musical z apokalipsą w tle, podzielony na cztery odcinki dziejące się odpowiednio: w supermarkecie, hotelu, call center i restauracji.